Menu
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
New profile posts
Latest activity
Vault
Time Travel Schematics
T.E.C. Time Archive
The Why Files
Have You Seen...?
Chronovisor
TimeTravelForum.tk
TimeTravelForum.net
ParanormalNetwork.net
Paranormalis.com
ConspiracyCafe.net
Streams
Live streams
Featured streams
Multi-Viewer
Members
Current visitors
New profile posts
Search profile posts
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Log in
Register
Navigation
Install the app
Install
More options
Contact us
Close Menu
Forums
Time Travel Forum
Time Travel Discussion
Captain Leale Martelli - The Odyssey in the Realms of Time
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
Message
<blockquote data-quote="LITTLE DOCTOR" data-source="post: 228989" data-attributes="member: 7165"><p>Premessa: quantificare e riportare l’enorme mole di informazioni che il priore Tommaso del Bene rilasciò a Huygens e a Pandolfo Tidi non è certo possibile con alcuni semplici post, pertanto mi limiterò a svelare solo alcuni particolari per non aprire nuove questioni che potrebbero sviare dal mio attuale intento.</p><p></p><p>Dunque ecco una piccola sintesi: secondo il priore un alone di mistero permaneva sulla morte di Antonio Martelli, conosciuto pure come Marcantonio, prima di diventare frate. Mistero fu però anche la vita di Antonio Martelli, con aneddoti conosciuti solo da coloro che combatterono al suo fianco. Si narra che egli avesse la facoltà di ringiovanire all’istante e addirittura di guarire da malattie e infortuni invalidanti, come avevo già in parte accennato in un mio post del 15/09/2020 alla pagina 125, ma secondo Tommaso del Bene, durante l’assedio di Malta, precisamente nella notte di mercoledì 18 luglio 1565, Antonio Martelli ordinò ai suoi uomini di seguirlo per andare a distruggere un ponte di legno costruito dai turchi nel tentativo di oltrepassare un fossato. Questo ponte era costantemente sotto tiro degli archibugieri giannizzeri. Questo rendeva arduo ai cavalieri di Malta l’avvicinamento. Fu proprio durante l’intenso fuoco nemico, dotato di archibugio di fabbricazione tedesca, che Antonio Martelli parve trasformarsi sotto gli occhi dei suoi cavalieri, molto più giovane e con una vestitura diversa dalla solita armatura. L’armatura di Antonio Martelli pareva più adatta ad una parata che alla battaglia, era stata modificata in modo che fosse più resistente ai colpi di archibugio. Appariva di acciaio azzurrato con liste incise e dorate. Antonio Martelli, dopo la trasformazione, indossava un abito scuro, senza alcuna protezione, con solo una piccola croce nera fissata sul petto, al posto dell’elmo aveva un copricapo di stoffa con un piccolo teschio bianco raffigurato sulla fronte. Inoltre imbracciava un piccolo archibugio che sparava colpi potenti a ripetizione, con il quale riuscì a colpire in pochissimo tempo quasi tutti gli archibugieri turchi che erano schierati oltre il fossato. Questo permise ai cavalieri di Malta di distruggere il ponte incendiandolo con della pece, nonostante il legno fosse stato ricoperto di terra bagnata per impedire il diffondersi delle fiamme. Al termine della sortita, Antonio Martelli riprese le sue fattezze e rimase per qualche istante immobile con lo sguardo perso nel vuoto, come quando ci si guarda allo specchio. Questo strano fenomeno non fu osservato solo durante le battaglie, ma anche in altri momenti. Uno di questi fu quando Antonio Martelli si fece ritrarre dal pittore che aveva preso sotto la sua protezione, il Caravaggio. Il pittore rimase molto impressionato quando vide il suo modello cambiare forma. Non potendo divulgare la scoperta, cercò la maniera più adatta per tramandare ai posteri. C’è un grande segreto che unisce i due ritratti dei cavalieri di Malta Antonio Martelli e Adolf de Wignacourt, un segreto che il Caravaggio si è portato nella tomba, ma questa è un’altra storia…</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: rgb(247, 218, 100)">(English)</span></strong></p><p></p><p></p><p>Premise: quantifying and reporting the enormous amount of information that Prior Tommaso del Bene released to Huygens and Pandolfo Tidi is certainly not possible with a few simple posts, therefore I will limit myself to revealing only a few details so as not to open new questions that could divert from my current intent.</p><p></p><p>So here is a small summary: according to the prior, an aura of mystery remained over the death of Antonio Martelli, also known as Marcantonio, before becoming a friar. However, the life of Antonio Martelli was also a mystery, with anecdotes known only to those who fought alongside him. It is said that he had the ability to instantly rejuvenate and even recover from disabling illnesses and injuries, as I had already partially mentioned in my post dated 09/15/2020 on page 125, but according to Tommaso del Bene, during the siege of Malta, precisely on the night of Wednesday 18 July 1565, Antonio Martelli ordered his men to follow him to go and destroy a wooden bridge built by the Turks in an attempt to cross a ditch. This bridge was constantly under fire from the janissary arquebusiers. This made it difficult for the Knights of Malta to approach. It was precisely during the intense enemy fire, equipped with a German-made arquebus, that Antonio Martelli seemed to transform under the eyes of his knights, much younger and with a different dress from the usual armor. Antonio Martelli's armor seemed more suitable for a parade than for battle, it had been modified so that it was more resistant to arquebus shots. It appeared of blued steel with engraved and gilded lists. Antonio Martelli, after the transformation, wore a dark suit, without any protection, with only a small black cross fixed on his chest, instead of a helmet he had a cloth headdress with a small white skull depicted on his forehead. Furthermore, he was carrying a small arquebus that fired powerful shots repeatedly, with which he managed to hit almost all the Turkish arquebusiers who were lined up beyond the moat in a very short time. This allowed the Knights of Malta to destroy the bridge by burning it with pitch, although the wood had been covered with wet earth to prevent the flames from spreading. At the end of the sortie, Antonio Martelli resumed his features and remained motionless for a few moments with his gaze lost in space, as when one looks in the mirror. This strange phenomenon was observed not only during battles, but also at other times. One of these was when Antonio Martelli had his portrait painted by the painter he had taken under his protection, Caravaggio. The painter was very impressed when he saw the model of him change shape. Not being able to divulge the discovery, he looked for the most suitable way to pass on to posterity. There is a great secret that unites the two portraits of the Knights of Malta Antonio Martelli and Adolf de Wignacourt, a secret that Caravaggio took to his grave, but that's another story...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LITTLE DOCTOR, post: 228989, member: 7165"] Premessa: quantificare e riportare l’enorme mole di informazioni che il priore Tommaso del Bene rilasciò a Huygens e a Pandolfo Tidi non è certo possibile con alcuni semplici post, pertanto mi limiterò a svelare solo alcuni particolari per non aprire nuove questioni che potrebbero sviare dal mio attuale intento. Dunque ecco una piccola sintesi: secondo il priore un alone di mistero permaneva sulla morte di Antonio Martelli, conosciuto pure come Marcantonio, prima di diventare frate. Mistero fu però anche la vita di Antonio Martelli, con aneddoti conosciuti solo da coloro che combatterono al suo fianco. Si narra che egli avesse la facoltà di ringiovanire all’istante e addirittura di guarire da malattie e infortuni invalidanti, come avevo già in parte accennato in un mio post del 15/09/2020 alla pagina 125, ma secondo Tommaso del Bene, durante l’assedio di Malta, precisamente nella notte di mercoledì 18 luglio 1565, Antonio Martelli ordinò ai suoi uomini di seguirlo per andare a distruggere un ponte di legno costruito dai turchi nel tentativo di oltrepassare un fossato. Questo ponte era costantemente sotto tiro degli archibugieri giannizzeri. Questo rendeva arduo ai cavalieri di Malta l’avvicinamento. Fu proprio durante l’intenso fuoco nemico, dotato di archibugio di fabbricazione tedesca, che Antonio Martelli parve trasformarsi sotto gli occhi dei suoi cavalieri, molto più giovane e con una vestitura diversa dalla solita armatura. L’armatura di Antonio Martelli pareva più adatta ad una parata che alla battaglia, era stata modificata in modo che fosse più resistente ai colpi di archibugio. Appariva di acciaio azzurrato con liste incise e dorate. Antonio Martelli, dopo la trasformazione, indossava un abito scuro, senza alcuna protezione, con solo una piccola croce nera fissata sul petto, al posto dell’elmo aveva un copricapo di stoffa con un piccolo teschio bianco raffigurato sulla fronte. Inoltre imbracciava un piccolo archibugio che sparava colpi potenti a ripetizione, con il quale riuscì a colpire in pochissimo tempo quasi tutti gli archibugieri turchi che erano schierati oltre il fossato. Questo permise ai cavalieri di Malta di distruggere il ponte incendiandolo con della pece, nonostante il legno fosse stato ricoperto di terra bagnata per impedire il diffondersi delle fiamme. Al termine della sortita, Antonio Martelli riprese le sue fattezze e rimase per qualche istante immobile con lo sguardo perso nel vuoto, come quando ci si guarda allo specchio. Questo strano fenomeno non fu osservato solo durante le battaglie, ma anche in altri momenti. Uno di questi fu quando Antonio Martelli si fece ritrarre dal pittore che aveva preso sotto la sua protezione, il Caravaggio. Il pittore rimase molto impressionato quando vide il suo modello cambiare forma. Non potendo divulgare la scoperta, cercò la maniera più adatta per tramandare ai posteri. C’è un grande segreto che unisce i due ritratti dei cavalieri di Malta Antonio Martelli e Adolf de Wignacourt, un segreto che il Caravaggio si è portato nella tomba, ma questa è un’altra storia… [B][COLOR=rgb(247, 218, 100)](English)[/COLOR][/B] Premise: quantifying and reporting the enormous amount of information that Prior Tommaso del Bene released to Huygens and Pandolfo Tidi is certainly not possible with a few simple posts, therefore I will limit myself to revealing only a few details so as not to open new questions that could divert from my current intent. So here is a small summary: according to the prior, an aura of mystery remained over the death of Antonio Martelli, also known as Marcantonio, before becoming a friar. However, the life of Antonio Martelli was also a mystery, with anecdotes known only to those who fought alongside him. It is said that he had the ability to instantly rejuvenate and even recover from disabling illnesses and injuries, as I had already partially mentioned in my post dated 09/15/2020 on page 125, but according to Tommaso del Bene, during the siege of Malta, precisely on the night of Wednesday 18 July 1565, Antonio Martelli ordered his men to follow him to go and destroy a wooden bridge built by the Turks in an attempt to cross a ditch. This bridge was constantly under fire from the janissary arquebusiers. This made it difficult for the Knights of Malta to approach. It was precisely during the intense enemy fire, equipped with a German-made arquebus, that Antonio Martelli seemed to transform under the eyes of his knights, much younger and with a different dress from the usual armor. Antonio Martelli's armor seemed more suitable for a parade than for battle, it had been modified so that it was more resistant to arquebus shots. It appeared of blued steel with engraved and gilded lists. Antonio Martelli, after the transformation, wore a dark suit, without any protection, with only a small black cross fixed on his chest, instead of a helmet he had a cloth headdress with a small white skull depicted on his forehead. Furthermore, he was carrying a small arquebus that fired powerful shots repeatedly, with which he managed to hit almost all the Turkish arquebusiers who were lined up beyond the moat in a very short time. This allowed the Knights of Malta to destroy the bridge by burning it with pitch, although the wood had been covered with wet earth to prevent the flames from spreading. At the end of the sortie, Antonio Martelli resumed his features and remained motionless for a few moments with his gaze lost in space, as when one looks in the mirror. This strange phenomenon was observed not only during battles, but also at other times. One of these was when Antonio Martelli had his portrait painted by the painter he had taken under his protection, Caravaggio. The painter was very impressed when he saw the model of him change shape. Not being able to divulge the discovery, he looked for the most suitable way to pass on to posterity. There is a great secret that unites the two portraits of the Knights of Malta Antonio Martelli and Adolf de Wignacourt, a secret that Caravaggio took to his grave, but that's another story... [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
Post reply
Forums
Time Travel Forum
Time Travel Discussion
Captain Leale Martelli - The Odyssey in the Realms of Time
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…
Top