Menu
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
New profile posts
Latest activity
Vault
Time Travel Schematics
T.E.C. Time Archive
The Why Files
Have You Seen...?
Chronovisor
TimeTravelForum.tk
TimeTravelForum.net
ParanormalNetwork.net
Paranormalis.com
ConspiracyCafe.net
Streams
Live streams
Featured streams
Multi-Viewer
Members
Current visitors
New profile posts
Search profile posts
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Log in
Register
Navigation
Install the app
Install
More options
Contact us
Close Menu
Forums
Time Travel Forum
Time Travel Discussion
Captain Leale Martelli - The Odyssey in the Realms of Time
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
Message
<blockquote data-quote="LITTLE DOCTOR" data-source="post: 241314" data-attributes="member: 7165"><p style="text-align: center"><strong>BARDI, LA MAGNIFICA AVVENTURA</strong></p><p></p><p>Narrare storie, miti e leggende, da sempre è stato un compito affidato ai bardi. La storia templare della Valle Benedetta non fa eccezione. Decine di bardi si sono alternati nel corso dei secoli per mantenere e aggiornare il verbo. Alcuni di essi già predestinati, altri divenuti per diritto di fratellanza o addirittura per propria scelta dopo aver dimostrato genio e nobiltà d’intenti. Questo sembra accadere pure ai giorni nostri. Nuovi bardi si confrontano con la storia fino a diventarne parte pulsante, ninfa vitale, che non permette alle radici della leggenda di seccare coperte dall’arida sabbia del tempo. Ogni nuovo bardo utilizza le doti in cui eccelle, ad esempio dalla scrittura romanzata della penna di Jhon Oldman, alle note musicali con le quali il noto compositore Gregorio Baldini tenta di dare un senso alla nebbia che avvolse il capitano Leale Martelli, dedicandogli un brano. Altri ancora con l’uso della favella e la ricerca sul campo, narrano la vicenda allestendo conferenze pubbliche attirando curiosi da ogni dove. Guai al bardo che oltre a narrare le gesta, ne vorrebbe pure cambiare le sorti, come purtroppo fece il maestro Voltolino Fontani, che incaricato di creare opere ove la storia e la leggenda potevano prendere forma sotto gli occhi degli accoliti e postulanti, volle pure sperimentare e tentare di incanalare una potenza tanto straordinaria quanto fatale, senza aver preso le dovute precauzioni.</p><p></p><p>Adesso voglio raccontare di un personaggio che divenne bardo non per suo volere, ma costretto da poteri forti, lampante il caso del pittore Jacopo Ligozzi, al soldo dei Medici e inviato a Livorno sotto espressa richiesta del cavaliere di Malta Antonio Martelli, il quale affidò al pittore il compito di raffigurare 12 tele dove inserire codici che corrispondono all’esatta sequenza dei 12 volumi della Bibbia Catara. Tale sincronia di codici permetterebbe di trovare il tredicesimo volume “L’ANTIDUODECIM”, nascosto in luogo segreto, dove viene riportata la saga templare di Roberto da Volterra così come l’origine della creazione. Purtroppo, per impedire di decifrare l’intero codice, alcune delle 12 tele furono sottratte e “andate perdute per sempre”, si pensa, proprio per volere dei cavalieri di Malta. Di seguito intendo descrivere brevemente una vicenda accaduta nel periodo in cui il governatore di Livorno, Antonio Martelli, istruiva Jacopo Ligozzi al fine di coinvolgerlo emotivamente, mostrandogli un incredibile fenomeno che lo avrebbe certamente spronato. Una mattina Antonio Martelli, nonostante le sfavorevoli condizioni del mare, fece salire Ligozzi sulla propria nave cannoniera ormeggiata davanti alle coste livornesi. Ligozzi rimase esterrefatto nel rendersi conto che nonostante il mare agitato che scuoteva le altre navi, la cannoniera del Martelli era immobile e avvolta da una sottile nebbia. A quel punto Antonio Martelli, rivolgendosi a Ligozzi, disse: “non stupirti di ciò che stai vivendo, guarda verso le colline, dove la nebbia è ancora più fitta”. Quando la nebbia si diradò, nei pressi del monte la Poggia, apparve come per incanto un’enorme piramide di calcare bianco. Il fenomeno si consumò in pochi secondi, ma sufficienti per sbalordire Ligozzi, che per ricordare il fatto riprodusse tale visione in un disegno, che in seguito fu fedelmente riprodotto in un mosaico fiorentino ed esposto alla galleria degli Uffizi. Per accedere alla fonte storica, sarà mia cura postare di seguito l’immagine del mosaico estrapolata dalla pagina di un interessante e raro volume.</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: rgb(247, 218, 100)">(English)</span></strong></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"><strong>BARDI, THE MAGNIFICENT ADVENTURE</strong></p><p></p><p> Telling stories, myths and legends has always been a task entrusted to the bards. The Templar history of the Blessed Valley is no exception. Dozens of bards have taken turns over the centuries to maintain and update the verb. Some of them already predestined, others become by right of brotherhood or even by their own choice after having demonstrated genius and nobility of intent. This seems to happen even today. New bards are confronted with history until they become a pulsating part of it, a vital nymph, which does not allow the roots of the legend to dry covered by the arid sand of time. Each new bard uses the skills in which he excels, for example from the romantic writing of Jhon Oldman's pen, to the musical notes with which the well-known composer Gregorio Baldini tries to make sense of the fog that enveloped Captain Leale Martelli, dedicating a song to him. Still others with the use of speech and field research, narrate the story by setting up public conferences attracting onlookers from everywhere. Woe to the bard who, in addition to narrating the deeds, would also like to change their fortunes, as unfortunately the master Voltolino Fontani did, who in charge of creating works where history and legend could take shape under the eyes of acolytes and postulants, also wanted to experiment and attempting to channel a power as extraordinary as it is fatal, without having taken the necessary precautions.</p><p></p><p>Now I want to tell of a character who became a bard not by his will, but forced by strong powers, the clear case of the painter Jacopo Ligozzi, in the pay of the Medici and sent to Livorno at the express request of the Knight of Malta Antonio Martelli, who entrusted the painter the task of depicting 12 canvases where to insert codes that correspond to the exact sequence of the 12 volumes of the Catara Bible. This synchrony of codes would allow to find the thirteenth volume "L'ANTIDUODECIM", hidden in a secret place, where the Templar saga of Roberto da Volterra is reported as well as the origin of creation. Unfortunately, to prevent deciphering the entire code, some of the 12 canvases were stolen and "lost forever", it is thought, precisely at the behest of the Knights of Malta. Below I intend to briefly describe an event that occurred during the period in which the governor of Livorno, Antonio Martelli, was instructing Jacopo Ligozzi in order to involve him emotionally, showing him an incredible phenomenon that would certainly have spurred him on. One morning Antonio Martelli, despite the unfavorable sea conditions, had Ligozzi board his gunboat moored off the Livorno coast. Ligozzi was amazed to realize that despite the rough sea shaking the other ships, Martelli's gunboat was motionless and shrouded in a thin fog. At that point Antonio Martelli, turning to Ligozzi, said: "don't be surprised by what you are experiencing, look towards the hills, where the fog is even thicker". When the fog cleared, near Mount la Poggia, an enormous pyramid of white limestone appeared as if by magic. The phenomenon took place in a few seconds, but enough to amaze Ligozzi, who, to recall the fact, reproduced this vision in a drawing, which was later faithfully reproduced in a Florentine mosaic and exhibited in the Uffizi gallery. To access the historical source, I will post below the image of the mosaic taken from the page of an interesting and rare volume.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LITTLE DOCTOR, post: 241314, member: 7165"] [CENTER][B]BARDI, LA MAGNIFICA AVVENTURA[/B][/CENTER] Narrare storie, miti e leggende, da sempre è stato un compito affidato ai bardi. La storia templare della Valle Benedetta non fa eccezione. Decine di bardi si sono alternati nel corso dei secoli per mantenere e aggiornare il verbo. Alcuni di essi già predestinati, altri divenuti per diritto di fratellanza o addirittura per propria scelta dopo aver dimostrato genio e nobiltà d’intenti. Questo sembra accadere pure ai giorni nostri. Nuovi bardi si confrontano con la storia fino a diventarne parte pulsante, ninfa vitale, che non permette alle radici della leggenda di seccare coperte dall’arida sabbia del tempo. Ogni nuovo bardo utilizza le doti in cui eccelle, ad esempio dalla scrittura romanzata della penna di Jhon Oldman, alle note musicali con le quali il noto compositore Gregorio Baldini tenta di dare un senso alla nebbia che avvolse il capitano Leale Martelli, dedicandogli un brano. Altri ancora con l’uso della favella e la ricerca sul campo, narrano la vicenda allestendo conferenze pubbliche attirando curiosi da ogni dove. Guai al bardo che oltre a narrare le gesta, ne vorrebbe pure cambiare le sorti, come purtroppo fece il maestro Voltolino Fontani, che incaricato di creare opere ove la storia e la leggenda potevano prendere forma sotto gli occhi degli accoliti e postulanti, volle pure sperimentare e tentare di incanalare una potenza tanto straordinaria quanto fatale, senza aver preso le dovute precauzioni. Adesso voglio raccontare di un personaggio che divenne bardo non per suo volere, ma costretto da poteri forti, lampante il caso del pittore Jacopo Ligozzi, al soldo dei Medici e inviato a Livorno sotto espressa richiesta del cavaliere di Malta Antonio Martelli, il quale affidò al pittore il compito di raffigurare 12 tele dove inserire codici che corrispondono all’esatta sequenza dei 12 volumi della Bibbia Catara. Tale sincronia di codici permetterebbe di trovare il tredicesimo volume “L’ANTIDUODECIM”, nascosto in luogo segreto, dove viene riportata la saga templare di Roberto da Volterra così come l’origine della creazione. Purtroppo, per impedire di decifrare l’intero codice, alcune delle 12 tele furono sottratte e “andate perdute per sempre”, si pensa, proprio per volere dei cavalieri di Malta. Di seguito intendo descrivere brevemente una vicenda accaduta nel periodo in cui il governatore di Livorno, Antonio Martelli, istruiva Jacopo Ligozzi al fine di coinvolgerlo emotivamente, mostrandogli un incredibile fenomeno che lo avrebbe certamente spronato. Una mattina Antonio Martelli, nonostante le sfavorevoli condizioni del mare, fece salire Ligozzi sulla propria nave cannoniera ormeggiata davanti alle coste livornesi. Ligozzi rimase esterrefatto nel rendersi conto che nonostante il mare agitato che scuoteva le altre navi, la cannoniera del Martelli era immobile e avvolta da una sottile nebbia. A quel punto Antonio Martelli, rivolgendosi a Ligozzi, disse: “non stupirti di ciò che stai vivendo, guarda verso le colline, dove la nebbia è ancora più fitta”. Quando la nebbia si diradò, nei pressi del monte la Poggia, apparve come per incanto un’enorme piramide di calcare bianco. Il fenomeno si consumò in pochi secondi, ma sufficienti per sbalordire Ligozzi, che per ricordare il fatto riprodusse tale visione in un disegno, che in seguito fu fedelmente riprodotto in un mosaico fiorentino ed esposto alla galleria degli Uffizi. Per accedere alla fonte storica, sarà mia cura postare di seguito l’immagine del mosaico estrapolata dalla pagina di un interessante e raro volume. [B][COLOR=rgb(247, 218, 100)](English)[/COLOR][/B] [CENTER][B]BARDI, THE MAGNIFICENT ADVENTURE[/B][/CENTER] Telling stories, myths and legends has always been a task entrusted to the bards. The Templar history of the Blessed Valley is no exception. Dozens of bards have taken turns over the centuries to maintain and update the verb. Some of them already predestined, others become by right of brotherhood or even by their own choice after having demonstrated genius and nobility of intent. This seems to happen even today. New bards are confronted with history until they become a pulsating part of it, a vital nymph, which does not allow the roots of the legend to dry covered by the arid sand of time. Each new bard uses the skills in which he excels, for example from the romantic writing of Jhon Oldman's pen, to the musical notes with which the well-known composer Gregorio Baldini tries to make sense of the fog that enveloped Captain Leale Martelli, dedicating a song to him. Still others with the use of speech and field research, narrate the story by setting up public conferences attracting onlookers from everywhere. Woe to the bard who, in addition to narrating the deeds, would also like to change their fortunes, as unfortunately the master Voltolino Fontani did, who in charge of creating works where history and legend could take shape under the eyes of acolytes and postulants, also wanted to experiment and attempting to channel a power as extraordinary as it is fatal, without having taken the necessary precautions. Now I want to tell of a character who became a bard not by his will, but forced by strong powers, the clear case of the painter Jacopo Ligozzi, in the pay of the Medici and sent to Livorno at the express request of the Knight of Malta Antonio Martelli, who entrusted the painter the task of depicting 12 canvases where to insert codes that correspond to the exact sequence of the 12 volumes of the Catara Bible. This synchrony of codes would allow to find the thirteenth volume "L'ANTIDUODECIM", hidden in a secret place, where the Templar saga of Roberto da Volterra is reported as well as the origin of creation. Unfortunately, to prevent deciphering the entire code, some of the 12 canvases were stolen and "lost forever", it is thought, precisely at the behest of the Knights of Malta. Below I intend to briefly describe an event that occurred during the period in which the governor of Livorno, Antonio Martelli, was instructing Jacopo Ligozzi in order to involve him emotionally, showing him an incredible phenomenon that would certainly have spurred him on. One morning Antonio Martelli, despite the unfavorable sea conditions, had Ligozzi board his gunboat moored off the Livorno coast. Ligozzi was amazed to realize that despite the rough sea shaking the other ships, Martelli's gunboat was motionless and shrouded in a thin fog. At that point Antonio Martelli, turning to Ligozzi, said: "don't be surprised by what you are experiencing, look towards the hills, where the fog is even thicker". When the fog cleared, near Mount la Poggia, an enormous pyramid of white limestone appeared as if by magic. The phenomenon took place in a few seconds, but enough to amaze Ligozzi, who, to recall the fact, reproduced this vision in a drawing, which was later faithfully reproduced in a Florentine mosaic and exhibited in the Uffizi gallery. To access the historical source, I will post below the image of the mosaic taken from the page of an interesting and rare volume. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
Post reply
Forums
Time Travel Forum
Time Travel Discussion
Captain Leale Martelli - The Odyssey in the Realms of Time
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…
Top