Menu
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
New profile posts
Latest activity
Vault
Time Travel Schematics
T.E.C. Time Archive
The Why Files
Have You Seen...?
Chronovisor
TimeTravelForum.tk
TimeTravelForum.net
ParanormalNetwork.net
Paranormalis.com
ConspiracyCafe.net
Streams
Live streams
Featured streams
Multi-Viewer
Members
Current visitors
New profile posts
Search profile posts
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Log in
Register
Navigation
Install the app
Install
More options
Contact us
Close Menu
Forums
Time Travel Forum
Time Travel Discussion
Captain Leale Martelli - The Odyssey in the Realms of Time
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
Message
<blockquote data-quote="LITTLE DOCTOR" data-source="post: 255393" data-attributes="member: 7165"><p style="text-align: center">“CREARE L’UOMO FU DIVINO, MA CREARE IL TEMPO FU DIABOLICO” (Leale Martelli)</p><p></p><p style="text-align: justify">Reami del tempo… è risaputo che in ogni reame regna un sovrano, che può anche diventare un tiranno. Già nell’antica Grecia il tempo era identificato come tiranno. Si può essere divorati dal tempo oppure, come nel caso del Capitano Leale Martelli, solo imprigionati, chiusi in un reame spazio-temporale sotto le tirannie di un demone il cui regno si nasconde dentro uno “specchio”. L’uomo comune, dal canto suo, vorrebbe pure lui dominare il tempo imponendo ad esso orari, calendari, stagioni ed epoche diverse. Ma in quale epoca ci troviamo adesso? Questo non ha importanza, infatti, come spesso diceva il Capitano, “il presente non è mai epocale, ma è lo scorrere del tempo che lo rende tale”. Epoca ha fatto anche il prestigioso gruppo di artisti del Cenacolo della Valle Benedetta. Come già accennato nel precedente post, l’associazione di artisti ed amatori d’arte si è definitivamente sciolta. La villetta dove era insediato il Cenacolo è stata venduta a privati. Adesso fra quelle mura, dove un tempo regnava la genialità, ora persiste la banalità e la nostalgia di un’epoca perduta. Come giusto tributo a questa epoca voglio svelare un’altra vicenda che appartiene alla memoria del Cenacolo, che vede come protagonista il pittore Renato Natali. In un grigio pomeriggio d’inverno alla Valle Benedetta, Renato Natali, dopo aver pranzato al Cenacolo, in una sua rara, ma gradita partecipazione, stava rientrando a casa. Data la sua veneranda età veniva sempre accompagnato dal suo abituale amico autista. Mentre veniva fatto accomodare in auto, il suo autista si attardava nel salutare tutti i commensali. Renato rimasto solo per alcuni attimi, che a lui sembrarono interminabili, come se il tempo si fosse fermato, guardò dal finestrino e notò che, nonostante l’orario pomeridiano, fuori era totalmente buio. Alzando gli occhi per scrutare il cielo vide che era coperto da spesse nubi che parevano gravare come un pesante abbraccio su tutta la chiesa. Egli notò che pure l’ingresso della chiesa era scuro, al punto da confondersi con le mura, ma ad un tratto udì le campane suonare come fossero incandescenti. In quello stesso momento pure l’ingresso della chiesa divenne incandescente, di un rosso fuoco come fosse la porta dell’inferno. Da questa porta prese forma un’imponente e scura diabolica figura, che sembrava mutare forma come se sulla fronte spuntassero delle vere e proprie corna. L’imponente figura era seguita da alcuni esseri incappucciati. Questa visione spaventò molto Renato Natali che da quel momento non fece mai più ritorno alla Valle Benedetta, ma volle comunque lasciare testimonianza dipingendo un quadro di cui posto il link (<a href="https://pin.it/1q4Rj8wvm" target="_blank">https://pin.it/1q4Rj8wvm</a>). Renato Natali non poteva certo sapere che quella diabolica figura non era altro che il Romitone, nella stessa forma sotto la quale apparve anche al religioso Bianco da L’ancolina al monastero della Sambuca e secoli dopo pure al Capitano Leale Martelli, all’interno dello specchio del Romitone. Ma chi erano gli incappucciati che seguivano il Romitone? Sappiamo ormai quanto il Romitone sia beffardo, infatti per mostrarsi al pittore aveva animato e fatto scendere da un dipinto i personaggi incappucciati che sono raffigurati nel grande quadro di Voltolino Fontani intitolato “La traslazione di Cristo”. Ma questa è un’altra epocale storia…</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify"></p><p></p><p style="text-align: center">English version</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">"CREATING MAN WAS DIVINE, BUT CREATING TIME WAS DIABOLIC" (Leale Martelli)</p><p></p><p style="text-align: justify">Realms of time--It is well known that in every realm there is a ruler, who can also become a tyrant. Even in ancient Greece, time was identified as a tyrant. One can be devoured by time or, as in the case of Captain Leale Martelli, only imprisoned, locked in a space-time realm under the tyrannies of a demon whose realm is hidden inside a "mirror." The common man, for his part, would also like to dominate time by imposing different timetables, calendars, seasons and epochs on it. But what epoch are we in now? This does not matter; in fact, as the Captain often said, "the present is never epochal, but it is the passage of time that makes it so." Epoch also made the prestigious group of artists of the Cenacolo of the Valle Benedetta. As mentioned in the previous post, the association of artists and art lovers has finally disbanded. The small villa where the Cenacolo was settled has been sold to private individuals. Now within those walls, where genius once reigned, now persists the banality and nostalgia of a lost era. As a fitting tribute to this era I want to reveal another story that belongs to the memory of the Cenacolo, featuring the painter Renato Natali. On a gray winter afternoon at the Valle Benedetta, Renato Natali, after having lunch at the Cenacolo, in a rare but welcome his participation, was returning home. Given his venerable age, he was always accompanied by his regular chauffeur friend. As he was made to sit in the car, his driver lingered in greeting all the diners. Renato left alone for a few moments, which to him seemed interminable, as if time had stopped, looked out the window and noticed that, despite the afternoon hour, it was totally dark outside. Looking up to scan the sky, he saw that it was covered with thick clouds that seemed to weigh down the entire church like a heavy embrace. He noticed that the entrance to the church was also dark, to the point of blending in with the walls, but suddenly he heard the bells ringing as if they were glowing. At that same moment the entrance of the church also became incandescent, fiery red as if it were the gate of hell. From this door took shape an imposing dark devilish figure, which seemed to change shape as if real horns sprouted on its forehead. The imposing figure was followed by some hooded beings. This vision greatly frightened Renato Natali, who from that time never returned to the Valle Benedetta, but he still wanted to leave a testimony by painting a picture of which I post the link (<a href="https://pin.it/1q4Rj8wvm" target="_blank">https://pin.it/1q4Rj8wvm</a>). Renato Natali certainly could not have known that this diabolical figure was none other than the Romitone, in the same form under which it also appeared to the religious Bianco da L'ancolina at the Sambuca monastery and centuries later also to Captain Leale Martelli, inside the Romitone mirror. But who were the hooded figures who followed the Romitone? We know by now how mocking the Romitone is, in fact to show himself to the painter he had animated and brought down from a painting the hooded characters who are depicted in Voltolino Fontani's great painting entitled "The Translation of Christ." But that is another epochal story....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LITTLE DOCTOR, post: 255393, member: 7165"] [CENTER]“CREARE L’UOMO FU DIVINO, MA CREARE IL TEMPO FU DIABOLICO” (Leale Martelli)[/CENTER] [JUSTIFY]Reami del tempo… è risaputo che in ogni reame regna un sovrano, che può anche diventare un tiranno. Già nell’antica Grecia il tempo era identificato come tiranno. Si può essere divorati dal tempo oppure, come nel caso del Capitano Leale Martelli, solo imprigionati, chiusi in un reame spazio-temporale sotto le tirannie di un demone il cui regno si nasconde dentro uno “specchio”. L’uomo comune, dal canto suo, vorrebbe pure lui dominare il tempo imponendo ad esso orari, calendari, stagioni ed epoche diverse. Ma in quale epoca ci troviamo adesso? Questo non ha importanza, infatti, come spesso diceva il Capitano, “il presente non è mai epocale, ma è lo scorrere del tempo che lo rende tale”. Epoca ha fatto anche il prestigioso gruppo di artisti del Cenacolo della Valle Benedetta. Come già accennato nel precedente post, l’associazione di artisti ed amatori d’arte si è definitivamente sciolta. La villetta dove era insediato il Cenacolo è stata venduta a privati. Adesso fra quelle mura, dove un tempo regnava la genialità, ora persiste la banalità e la nostalgia di un’epoca perduta. Come giusto tributo a questa epoca voglio svelare un’altra vicenda che appartiene alla memoria del Cenacolo, che vede come protagonista il pittore Renato Natali. In un grigio pomeriggio d’inverno alla Valle Benedetta, Renato Natali, dopo aver pranzato al Cenacolo, in una sua rara, ma gradita partecipazione, stava rientrando a casa. Data la sua veneranda età veniva sempre accompagnato dal suo abituale amico autista. Mentre veniva fatto accomodare in auto, il suo autista si attardava nel salutare tutti i commensali. Renato rimasto solo per alcuni attimi, che a lui sembrarono interminabili, come se il tempo si fosse fermato, guardò dal finestrino e notò che, nonostante l’orario pomeridiano, fuori era totalmente buio. Alzando gli occhi per scrutare il cielo vide che era coperto da spesse nubi che parevano gravare come un pesante abbraccio su tutta la chiesa. Egli notò che pure l’ingresso della chiesa era scuro, al punto da confondersi con le mura, ma ad un tratto udì le campane suonare come fossero incandescenti. In quello stesso momento pure l’ingresso della chiesa divenne incandescente, di un rosso fuoco come fosse la porta dell’inferno. Da questa porta prese forma un’imponente e scura diabolica figura, che sembrava mutare forma come se sulla fronte spuntassero delle vere e proprie corna. L’imponente figura era seguita da alcuni esseri incappucciati. Questa visione spaventò molto Renato Natali che da quel momento non fece mai più ritorno alla Valle Benedetta, ma volle comunque lasciare testimonianza dipingendo un quadro di cui posto il link ([URL]https://pin.it/1q4Rj8wvm[/URL]). Renato Natali non poteva certo sapere che quella diabolica figura non era altro che il Romitone, nella stessa forma sotto la quale apparve anche al religioso Bianco da L’ancolina al monastero della Sambuca e secoli dopo pure al Capitano Leale Martelli, all’interno dello specchio del Romitone. Ma chi erano gli incappucciati che seguivano il Romitone? Sappiamo ormai quanto il Romitone sia beffardo, infatti per mostrarsi al pittore aveva animato e fatto scendere da un dipinto i personaggi incappucciati che sono raffigurati nel grande quadro di Voltolino Fontani intitolato “La traslazione di Cristo”. Ma questa è un’altra epocale storia… [/JUSTIFY] [CENTER]English version "CREATING MAN WAS DIVINE, BUT CREATING TIME WAS DIABOLIC" (Leale Martelli)[/CENTER] [JUSTIFY]Realms of time--It is well known that in every realm there is a ruler, who can also become a tyrant. Even in ancient Greece, time was identified as a tyrant. One can be devoured by time or, as in the case of Captain Leale Martelli, only imprisoned, locked in a space-time realm under the tyrannies of a demon whose realm is hidden inside a "mirror." The common man, for his part, would also like to dominate time by imposing different timetables, calendars, seasons and epochs on it. But what epoch are we in now? This does not matter; in fact, as the Captain often said, "the present is never epochal, but it is the passage of time that makes it so." Epoch also made the prestigious group of artists of the Cenacolo of the Valle Benedetta. As mentioned in the previous post, the association of artists and art lovers has finally disbanded. The small villa where the Cenacolo was settled has been sold to private individuals. Now within those walls, where genius once reigned, now persists the banality and nostalgia of a lost era. As a fitting tribute to this era I want to reveal another story that belongs to the memory of the Cenacolo, featuring the painter Renato Natali. On a gray winter afternoon at the Valle Benedetta, Renato Natali, after having lunch at the Cenacolo, in a rare but welcome his participation, was returning home. Given his venerable age, he was always accompanied by his regular chauffeur friend. As he was made to sit in the car, his driver lingered in greeting all the diners. Renato left alone for a few moments, which to him seemed interminable, as if time had stopped, looked out the window and noticed that, despite the afternoon hour, it was totally dark outside. Looking up to scan the sky, he saw that it was covered with thick clouds that seemed to weigh down the entire church like a heavy embrace. He noticed that the entrance to the church was also dark, to the point of blending in with the walls, but suddenly he heard the bells ringing as if they were glowing. At that same moment the entrance of the church also became incandescent, fiery red as if it were the gate of hell. From this door took shape an imposing dark devilish figure, which seemed to change shape as if real horns sprouted on its forehead. The imposing figure was followed by some hooded beings. This vision greatly frightened Renato Natali, who from that time never returned to the Valle Benedetta, but he still wanted to leave a testimony by painting a picture of which I post the link ([URL]https://pin.it/1q4Rj8wvm[/URL]). Renato Natali certainly could not have known that this diabolical figure was none other than the Romitone, in the same form under which it also appeared to the religious Bianco da L'ancolina at the Sambuca monastery and centuries later also to Captain Leale Martelli, inside the Romitone mirror. But who were the hooded figures who followed the Romitone? We know by now how mocking the Romitone is, in fact to show himself to the painter he had animated and brought down from a painting the hooded characters who are depicted in Voltolino Fontani's great painting entitled "The Translation of Christ." But that is another epochal story....[/JUSTIFY] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
Post reply
Forums
Time Travel Forum
Time Travel Discussion
Captain Leale Martelli - The Odyssey in the Realms of Time
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…
Top