Captain Leale Martelli - The Odyssey in the Realms of Time

Wind7

Moderator
Staff
Messages
8,561
Hi, after reading some books, following some conferences about this topic and after having visited Valle Benedetta I suggest:
"Captain Leale Martelli - The Odyssey in the Realms of Time"

Thank you @TOURIST , It's a good title! (y)

I will wait to hear from more before I change anything to avoid confusion.
There may be more ideas and I want everyone to be happy with the change. :)
 

Wind7

Moderator
Staff
Messages
8,561
Hey all,
I've been thinking about changing the title of this thread
as it has bridged off from its original idea.

@LITTLE DOCTOR If I re-title the name of the thread,
what would you prefer I change it to? Any Ideas??

I was just going to call it Chronovisor but before I do,
anyone have a better idea?

Wind7
Hi, after reading some books, following some conferences about this topic and after having visited Valle Benedetta I suggest:
"Captain Leale Martelli - The Odyssey in the Realms of Time"

Well, it's been a few weeks now and there have been no more suggestions so
I went ahead and officially changed the thread title.

Thank you @TOURIST for the great idea. :)

I have sent @LITTLE DOCTOR a PM so he knows as well.

Thanks guys. (y)
 

LITTLE DOCTOR

Member
Messages
281
“CREARE L’UOMO FU DIVINO, MA CREARE IL TEMPO FU DIABOLICO” (Leale Martelli)​

Reami del tempo… è risaputo che in ogni reame regna un sovrano, che può anche diventare un tiranno. Già nell’antica Grecia il tempo era identificato come tiranno. Si può essere divorati dal tempo oppure, come nel caso del Capitano Leale Martelli, solo imprigionati, chiusi in un reame spazio-temporale sotto le tirannie di un demone il cui regno si nasconde dentro uno “specchio”. L’uomo comune, dal canto suo, vorrebbe pure lui dominare il tempo imponendo ad esso orari, calendari, stagioni ed epoche diverse. Ma in quale epoca ci troviamo adesso? Questo non ha importanza, infatti, come spesso diceva il Capitano, “il presente non è mai epocale, ma è lo scorrere del tempo che lo rende tale”. Epoca ha fatto anche il prestigioso gruppo di artisti del Cenacolo della Valle Benedetta. Come già accennato nel precedente post, l’associazione di artisti ed amatori d’arte si è definitivamente sciolta. La villetta dove era insediato il Cenacolo è stata venduta a privati. Adesso fra quelle mura, dove un tempo regnava la genialità, ora persiste la banalità e la nostalgia di un’epoca perduta. Come giusto tributo a questa epoca voglio svelare un’altra vicenda che appartiene alla memoria del Cenacolo, che vede come protagonista il pittore Renato Natali. In un grigio pomeriggio d’inverno alla Valle Benedetta, Renato Natali, dopo aver pranzato al Cenacolo, in una sua rara, ma gradita partecipazione, stava rientrando a casa. Data la sua veneranda età veniva sempre accompagnato dal suo abituale amico autista. Mentre veniva fatto accomodare in auto, il suo autista si attardava nel salutare tutti i commensali. Renato rimasto solo per alcuni attimi, che a lui sembrarono interminabili, come se il tempo si fosse fermato, guardò dal finestrino e notò che, nonostante l’orario pomeridiano, fuori era totalmente buio. Alzando gli occhi per scrutare il cielo vide che era coperto da spesse nubi che parevano gravare come un pesante abbraccio su tutta la chiesa. Egli notò che pure l’ingresso della chiesa era scuro, al punto da confondersi con le mura, ma ad un tratto udì le campane suonare come fossero incandescenti. In quello stesso momento pure l’ingresso della chiesa divenne incandescente, di un rosso fuoco come fosse la porta dell’inferno. Da questa porta prese forma un’imponente e scura diabolica figura, che sembrava mutare forma come se sulla fronte spuntassero delle vere e proprie corna. L’imponente figura era seguita da alcuni esseri incappucciati. Questa visione spaventò molto Renato Natali che da quel momento non fece mai più ritorno alla Valle Benedetta, ma volle comunque lasciare testimonianza dipingendo un quadro di cui posto il link (https://pin.it/1q4Rj8wvm). Renato Natali non poteva certo sapere che quella diabolica figura non era altro che il Romitone, nella stessa forma sotto la quale apparve anche al religioso Bianco da L’ancolina al monastero della Sambuca e secoli dopo pure al Capitano Leale Martelli, all’interno dello specchio del Romitone. Ma chi erano gli incappucciati che seguivano il Romitone? Sappiamo ormai quanto il Romitone sia beffardo, infatti per mostrarsi al pittore aveva animato e fatto scendere da un dipinto i personaggi incappucciati che sono raffigurati nel grande quadro di Voltolino Fontani intitolato “La traslazione di Cristo”. Ma questa è un’altra epocale storia…


English version



"CREATING MAN WAS DIVINE, BUT CREATING TIME WAS DIABOLIC" (Leale Martelli)​

Realms of time--It is well known that in every realm there is a ruler, who can also become a tyrant. Even in ancient Greece, time was identified as a tyrant. One can be devoured by time or, as in the case of Captain Leale Martelli, only imprisoned, locked in a space-time realm under the tyrannies of a demon whose realm is hidden inside a "mirror." The common man, for his part, would also like to dominate time by imposing different timetables, calendars, seasons and epochs on it. But what epoch are we in now? This does not matter; in fact, as the Captain often said, "the present is never epochal, but it is the passage of time that makes it so." Epoch also made the prestigious group of artists of the Cenacolo of the Valle Benedetta. As mentioned in the previous post, the association of artists and art lovers has finally disbanded. The small villa where the Cenacolo was settled has been sold to private individuals. Now within those walls, where genius once reigned, now persists the banality and nostalgia of a lost era. As a fitting tribute to this era I want to reveal another story that belongs to the memory of the Cenacolo, featuring the painter Renato Natali. On a gray winter afternoon at the Valle Benedetta, Renato Natali, after having lunch at the Cenacolo, in a rare but welcome his participation, was returning home. Given his venerable age, he was always accompanied by his regular chauffeur friend. As he was made to sit in the car, his driver lingered in greeting all the diners. Renato left alone for a few moments, which to him seemed interminable, as if time had stopped, looked out the window and noticed that, despite the afternoon hour, it was totally dark outside. Looking up to scan the sky, he saw that it was covered with thick clouds that seemed to weigh down the entire church like a heavy embrace. He noticed that the entrance to the church was also dark, to the point of blending in with the walls, but suddenly he heard the bells ringing as if they were glowing. At that same moment the entrance of the church also became incandescent, fiery red as if it were the gate of hell. From this door took shape an imposing dark devilish figure, which seemed to change shape as if real horns sprouted on its forehead. The imposing figure was followed by some hooded beings. This vision greatly frightened Renato Natali, who from that time never returned to the Valle Benedetta, but he still wanted to leave a testimony by painting a picture of which I post the link (https://pin.it/1q4Rj8wvm). Renato Natali certainly could not have known that this diabolical figure was none other than the Romitone, in the same form under which it also appeared to the religious Bianco da L'ancolina at the Sambuca monastery and centuries later also to Captain Leale Martelli, inside the Romitone mirror. But who were the hooded figures who followed the Romitone? We know by now how mocking the Romitone is, in fact to show himself to the painter he had animated and brought down from a painting the hooded characters who are depicted in Voltolino Fontani's great painting entitled "The Translation of Christ." But that is another epochal story....​
 

LITTLE DOCTOR

Member
Messages
281
UNA CHIESA SENZA INCAPPUCCIATI SAREBBE COME UN OCEANO SENZA SQUALI​

“La Traslazione di Cristo”, opera epocale, di cui posto un allegato (Risultato della ricerca immagini di Google per http://2.bp.blogspot.com/-0KowTeqFuBQ/VucFRCXkikI/AAAAAAAABwc/mf4Jvd6xEf8aq5LT1IAcmYalBvMy1av8g/s1600/valle%2Bbenedetta%2Blivorno.jpg), al tempo non ebbe la giusta considerazione da parte di Renato Natali, il quale, in alcune confidenze fatte ad altri cenacolisti, la definì come “La Transazione Diabolica”. Queste denigranti considerazioni non sfuggirono all’attenzione del Romitone, che volle trascinare il pittore Natali tra le sue spire temporali per ottenere da esso una vera transazione diabolica. Come già descritto in parte nel precedente post, il Romitone attese che Renato Natali rimanesse da solo in auto, autovettura che era stata posteggiata in precedenza proprio ai piedi della chiesa, davanti ad una fontana. Mentre Renato Natali osservava dal finestrino, il tempo per lui si fermò per poi trascorrere a ritroso in giorni, mesi. Stagioni di un tempo passato si ripresentarono agli occhi dell’artista, senza che lui se ne potesse rendere conto. Egli vide il sole divenire nube, la nube pioggia e la pioggia neve, che però cadeva solo sulla chiesa e sulla ripida salita che portava e porta ancora ad essa, senza ricoprire l’auto. La bianca nevicata rendeva il portone d’ingresso del chiostro della chiesa ancora più appariscente in maniera che il pittore potesse vedere più distintamente il Romitone e i suoi incappucciati. Tutta questa atmosfera creata aveva lo scopo ben preciso di suggestionare il pittore ed indurlo, una volta giunto a casa, a raffigurare una scena molto simile a quella dipinta da Voltolino Fontani ne “La Transazione di Cristo”, ove si vede Gesù circondato da incappucciati, una scena molto esoterica ed esplicita, gradita dal Romitone al punto da voler anch’esso essere raffigurato con gli stessi incappucciati. Per poter addirittura competere con Cristo nella stessa chiesa e far intendere sia al pellegrino che al profano, che gli incappucciati possono sorreggere e trasportare il Cristo, ma pur incedere nelle tenebre a fianco del Romitone. Non c’è bisogno invece di raggiungere le tenebre per vedere tutt’oggi cavalieri neri incappucciati incedere all’interno della chiesa, dal momento che, ancora una volta, l’eterna lotta tra il bene ed il male si consuma silente, ma spietata all’interno della chiesa della Valle Benedetta tra Cavalieri Bianchi e Cavalieri Neri. I primi hanno la fede, ma gli altri il potere del sapere. Al momento i Bianchi sembrano primeggiare, i loro candidi mantelli, come la neve, accarezzano il pavimento e le pareti della chiesa, consolidando la loro volontà di presidiarla e di comprenderne i segreti, ma questa è un’altra storia. Una storia che si fa sempre più ingarbugliata ed interessante, colma di colpi di scena visto che solo un Cavaliere Nero sarebbe in grado di istruire i Cavalieri Bianchi e svelargli questi segreti. Un Cavaliere Nero che potrebbe essere stato a suo tempo istruito dal Romitone.​



English version


A CHURCH WITHOUT HOODED MEN WOULD BE LIKE AN OCEAN WITHOUT SHARKS​

"The Translation of Christ," an epoch-making work, of which I post an attachment (Risultato della ricerca immagini di Google per http://2.bp.blogspot.com/-0KowTeqFuBQ/VucFRCXkikI/AAAAAAAABwc/mf4Jvd6xEf8aq5LT1IAcmYalBvMy1av8g/s1600/valle%2Bbenedetta%2Blivorno.jpg), was not given due consideration at the time by Renato Natali, who, in some confidences made to other cenacolists, referred to it as "The Diabolic Transaction." These disparaging remarks did not escape the attention of Romitone, who wanted to drag the painter Natali into its temporal coils in order to obtain from it a true diabolical transaction. As described in part in the previous post, the Romitone waited for Renato Natali to remain alone in his car, a car that had been parked earlier at the very foot of the church, in front of a fountain. As Renato Natali watched from the window, time for him stopped and then passed backward in days, months. Seasons of a bygone time reappeared in the artist's eyes, without him being able to realize it. He saw the sun become cloud, the cloud rain and the rain snow, which, however, fell only on the church and the steep slope that led and still leads to it, without covering the car. The white snowfall made the front door of the church cloister even more conspicuous so that the painter could see Romitone and his hooded men more distinctly. All this atmosphere created had the very specific purpose of suggesting the painter and inducing him, once he arrived home, to depict a scene very similar to the one painted by Voltolino Fontani in "The Transaction of Christ," where Jesus is seen surrounded by hooded men, a very esoteric and explicit scene, liked by Romitone to the point that he too wanted to be depicted with the same hooded men. In order to even compete with Christ in the same church and make it clear to both the pilgrim and the layperson that the hooded men can support and carry Christ, but still walk in darkness alongside the Romitone. Instead, there is no need to reach into darkness to still see hooded black knights striding inside the church, since, once again, the eternal struggle between good and evil is being waged silently but ruthlessly inside the church of the Valle Benedetta between White Knights and Black Knights. The former have the faith, but the latter the power of knowledge. At the moment the Whites seem to excel, their snow-white cloaks caressing the floor and walls of the church, solidifying their will to garrison it and understand its secrets, but that is another story. A story that becomes increasingly tangled and interesting, filled with twists and turns since only a Black Knight would be able to instruct the White Knights and reveal these secrets to them. A Black Knight who may have been at one time instructed by the Romiton.
 

Mannshugur

New Member
Messages
1
Winston Churchill....curious name

Win Stone
Church hill

What about the stone in castel sonnino?
San gualberto is a church on a hill...
Anche io sono molto curioso, che storia avrà?
È una delle 4 reliquie?
------------------------------------------------------
I'm also very curious, what story will it have?
Is it one of the 4 relics?
 
Last edited by a moderator:

LITTLE DOCTOR

Member
Messages
281
QUANDO I PIU’ GRANDI MISTERI VERRANNO SVELATI, SARA’ IL SEGNO INEQUIVOCABILE CHE L’EPOPEA DELL’UOMO STA PER AVER FINE. PREGO IL “SIGNORE” DI FERMARE LA MIA MANO​


Dunque un Cavaliere nero sarebbe stato istruito dal Romitone? Un romitone da sempre avvezzo a questa pratica da lui usata anche in epoche remote, per ammaliare personaggi storici, come ad esempio Bianco da L’Ancolina, religioso che soggiornò nel monastero della Sambuca. Ormai è nota la vicenda che narra di come il Romitone apparve al religioso, ma le cronache del tempo descrissero tale incontro in versione limitata dalla censura ecclesiastica. In realtà l’incontro ebbe una più profonda interazione che adesso andrò a descrivere: il Romitone, già signore e padrone in quei luoghi, udì un religioso pregare e recitare versi ad alta voce, percuotendosi con il pugno destro il petto furiosamente. Questo religioso era Bianco da L’Ancolina, venuto al monastero della Sambuca per visionare un testo sacro che trattava esclusivamente l’argomento inferi, purgatorio et paradiso. Nonostante ciò il religioso non riusciva a trovare risposte logiche nelle pagine del quel libro, per questo nella frustrazione più totale, egli si percuoteva poiché si sentiva in colpa per il fatto di non credere a ciò che leggeva. Fu proprio in quel frangente che il Romitone si manifestò dicendo: ”smetti di leggere quel libro, non voglio tu possa ferirti il cuore e turbare la mente nel cercare risposte che non potrai mai trovare, ma che io ti potrei dare. Tu vuoi sapere cosa sia l’inferno, ebbene, dovresti cercare nel passato, qui nel presente troverai pure il purgatorio, ma sappi che solo nel futuro esiste un paradiso”. Fu così che Bianco da L’Ancolina decise di tornare al tempo di quando da bambino venne violentato, per cercare, stavolta, di sfuggire a quell’inferno, ma questa è un’altra storia… che sta aspettando il suo futuro. Allego foto del punto esatto dove avvenne tale dialogo.
Pure il Capitano Leale Martelli volle tornare nel passato e vide l’inferno, ma fu grazie a quel viaggio che egli trovò le risposte che da sempre andava cercando. Fu facile per il Capitano intuire che la spirale nella quale veniva trascinato non era altro che il cordone ombelicale del tempo. Questo “cordone” alimentava la sua mente e lo inondava di conoscenza sottoforma di musica. Questo sapere era talmente grande da renderlo consapevole che solo un’elevata tecnologia poteva competere con la magia ed era la fusione di queste due potenze a generare la fede destinata agli uomini. Al Capitano stava per essere svelato il segreto della Trinità, quando all’improvviso…​



English version



WHEN THE GREATEST MYSTERIES ARE REVEALED, IT WILL BE AN UNMISTAKABLE SIGN THAT THE EPIC OF MAN IS COMING TO AN END. I BEG THE "LORD" TO STOP MY HAND.​


So a Black Knight would be instructed by the Romiton? A Romitone who has always been accustomed to this practice used by him even in ancient times to bewitch historical figures, such as Bianco da L'Ancolina, a religious man who stayed in the Sambuca monastery. By now the story of how Romitone appeared to the religious man is well known, but the chronicles of the time described this encounter in a version limited by ecclesiastical censorship. In reality the encounter had a deeper interaction that I will now go on to describe: the Romitone, already lord and master in those places, heard a religious man praying and reciting verses aloud, beating his chest furiously with his right fist. This religious man was White from L'Ancolina, who had come to the Sambuca monastery to view a sacred text dealing exclusively with the subject of the underworld, purgatory et paradise. Despite this, the religious could not find logical answers in the pages of that book, so in utter frustration, he beat himself up as he felt guilty for not believing what he read. It was at that very juncture that Romitone manifested himself by saying, "stop reading that book, I don't want you to hurt your heart and disturb your mind in looking for answers that you can never find, but that I could give you.
You want to know what hell is, well, you should look in the past, here in the present you may find purgatory, but know that only in the future is there a heaven." So it was that Bianco da L'Ancolina decided to go back to the time when he was raped as a child, to try, this time, to escape that hell, but that's another story ... which is waiting for its future. I attach photos of the exact spot where that dialogue took place.
Captain Leale Martelli, too, wanted to return to the past and saw hell, but it was through that journey that he found the answers he had always been searching for. It was easy for the Captain to intuit that the spiral in which he was being pulled was nothing more than the umbilical cord of time. This "cord" fed his mind and flooded him with knowledge in the form of music. This knowledge was so great that he was aware that only high technology could compete with magic, and it was the fusion of these two powers that generated the faith intended for men. The Captain was about to be told the secret of the Trinity, when suddenly...​
 

Attachments

  • sambuca.jpg
    sambuca.jpg
    196.8 KB · Views: 6

Top